Köpvillkor

Köpvillkor

BLICKFÅNG Interiör är bifirma till Export-Market Europe AB (org. nr. 556838-9752) och följer konsumentköplagen (SFS 1990:932) och distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Hos Konsumentverket finns mer information.

Priser

Alla priser är i svenska kronor och inkluderar 25% moms. Det pris som gäller är det som anges när du gör din beställning.

På många bilder syns fler än en produkt. Priset gäller dock alltid en styck om det inte står i produktbeskrivningen att produkten säljs som ett par eller ett “set” (vilket är sällan).

Beställning

Vi har inget minsta beställningsbelopp. Alla beställningar är välkomna.

Du måste ha fyllt 18 år för att handla hos oss.

För närvarande säljer BLICKFÅNG.se i Sverige.

Betalning

Faktura /Delbetala med KLARNA Checkout

Om du väljer en betalning med faktura har du möjlighet att se det du har beställt innan du betalar.

Om du använder KLARNA Checkout kan du läsa villkoren här

Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Samtliga fakturor är av BLICKFÅNG.se överlåtna till KLARNA

Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar, om du inte har konto eller väljer delbetalning.

Kortbetalning och Internetbank:

Hos BLICKFÅNG.se kan du på ett mycket säkert sätt betala med kort eller från din Internetbank via KLARNA Checkout.

KLARNA samarbetar med Visa, MasterCard och internetbankerna Handelsbanken, SEB, Nordea och Swedbank.

Vi erbjuder även swish betalningar.

Hämtas på vårt lager i Osby

Om du bor i Osby med omnejd, är du alltid välkommen att hämta dina varor hos oss. Vi kontaktar dig på mejl för att komma överens om en tid när du kan hämta din beställning.

Tänk på att distanshandelslagen inte gäller när du hämtar på vårt lager.

Kunduppgifter

Kundregistret förs i enlighet med GDPR-lagen.

ALLT ska finnas på lager, men vid något enstaka tillfälle kan det hända att det för en vara på BLICKFÅNG.se visas “Finns i lager” trots att varan är slutsåld eller skadad. Skulle detta hända tar vi omgående kontakt via mejl med dig som kund.

Byte av varor
Vi har tyvärr inte möjlighet att administrera byte av varor. Önskar du byta till en annan vara gör du detta genom att lägga en ny beställning i vår webbshop.

Felleverans / förväxling gäller återleverans

Vid felleverans eller förväxling av paket ber vi dig kontakta oss på mejl info@blickfang.se Vi skickar då rätt beställning tillsammans med en retur fraktsedel där vi ber dig som kund att returnera den felaktiga beställningen.

Skador på paket / Reklamation

Kontrollera alltid paketet när du är kvar på utlämningsstället. Syns en uppenbar skada på kartongen eller att det låter konstigt från paketet så öppna det när du är kvar på utlämningsstället. Paketombudet anmäler då direkt att kartongen/varan är skadad m.m. Sänder du tillbaka paketet utan att du varit i kontakt med oss så står du tyvärr själv för returfrakten.

Upptäcker du en skada när du packar upp varorna hemma, så kontakta oss snarast via e-post (info@blickfang.se) och avvakta vårt svar. Bifoga bilder på den trasiga varan där vi tydligt kan se defekten samt på emballaget. En reklamation ska vara oss tillhanda via mail senast 2 dagar efter uthämtat paket. Det är vi som avgör om reklamationen godtas. Självklart följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Vi ersätter dig på olika sätt. Antingen skickar vi fraktfritt en ny likvärdig vara eller så får du pengarna tillbaka. I vissa tillfällen kan vi erbjuda en rabatt eller att varen ska i retur till oss, då skickar vi en retur fraktsedel på mejl på vår bekostnad.

Tänk på att våra varor är hantverksmässigt tillverkade och inte har (och inte skall ha) en perfekt finish. Det kan därför finnas små skavanker som märken och bubblor och varan är kanske inte spikrak mm. (Det framgår inte alltid under produktbeskrivningen.)

Ångerrätt (ej uthämtad vara betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten)

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta skall lämnas så snart som möjligt dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits.

Enligt den lagen gäller också att varan ska återlämnas i oförändrat skick i originalförpackning. Du står själv för frakten tillbaka till BLICKFÅNG och även för transportrisken. Det är du som kund som är ansvarig för varan tills dess att den ankommit vårt lager. Varor som skadats under transporten eller som inte kommit fram återbetalas ej. Kontakta oss alltid via mail på info@blickfang.se innan du skickar tillbaka varan. Vänligen packa väl! Värdet på varan betalas tillbaka (ej frakten). Vid utnyttjande av ångerrätten står kunden för fraktkostnaderna till och från kund (gäller även beställningar över kr 900,-)

Inga returer med postförskott

Vi accepterar inte att varor returneras till oss med postförskott. Vi har ingen skyldighet att hämta ut dem. Se ovan under rubrikerna “Skador på paket / Reklamation” och “Ångerrätt”.

Ej uthämtade paket som returnerats till oss

Om du inte hämtar ut det du har beställt och paketet kommer i retur till oss, förbehåller vi oss rätten att debitera dig våra kostnader för frakt, returfrakt och administration. För närvarande är avgiften kr 400,- men varierar beroende på vad du har beställt och hur mycket DHL vill ha betalt i administration och frakt. Obetalda fakturor går vidare till inkasso.

Felaktig eller ofullständig adress

Du som kund är ansvarig för att korrekt telefonnummer och leveransadress angivits på beställningen.

Om transporten inte kan levereras eller uthämtas p.g.a. felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter och behöver styras om till ett annat paketombud så tar fraktbolaget ut en avgift på ca. 300 SEK och uppåt (beroende på avstånd etc.) för de extra kostnader som uppstår vid eftersändning. För att vi på BLICKFÅNG ska kunna utföra denna ändring måste detta extra belopp betalas in till vårt konto. Vi kontaktar DHL och återkommer med aktuellt belopp.

Saknar man id.kort eller har utgånget id.kort så kan vi heller inte ändra namn på sändningen efter att paketet skickats. Detta tillåts ej av DHL p.g.a. bedrägeririsken.

Kommer paketet i retur till BLICKFÅNG p.g.a. felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter etc. blir paketet behandlat som “Ej uthämtat paket”

Information om cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003 så ska besökare på en webbplats informeras om användandet av så kallade cookies. Denna webbplats använder cookies på det sätt en webbutik normalt använder cookies – för att hålla reda på varor i varukorgen och se till att en besökare får tillgång till sin information.

De personuppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras, säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

Vårt enda syfte med att samla in och spara informationen är att kunna ge dig optimal service.

Om du ej vill tillåta cookies kan du göra sådana inställningar i din webbläsare. Observera att webbutiken inte kommer att fungera korrekt om du stänger av cookies i din webbläsare.

Integritetspolicy

De personuppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras, säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

Vi skyddar dina uppgifter enligt GDPR. Vårt enda syfte med att samla in och spara informationen är att kunna ge dig optimal service. Du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar. Kontakta oss då info@blickfang.se